Hopp til Hovedinnhold

Innhold

Hvem er du, hva vil du fortelle om - til hvem? Uansett hvilket virkemiddel du ønsker å bruke for å nå frem med budskapet ditt, må du vite hvem du ønsker å snakke til og hva du ønsker å oppnå. Det er gjerne det første vi spør om. Fokus på målgruppen gir oss retning både på språklige og visuelle virkemidler.

Med ord, bilder og lyd skal vi skape noe verdifullt og relevant, og manuset setter det viktigste premisset for hvordan en film blir. De fleste av oss klarer ikke å få med oss mer enn ett hovedpoeng, så å spisse innholdet og sørge for at det ikke blir for mange budskap er en viktig del av prosessen.

Prosessen

Vi jobber med med idéutvikling, historiefortelling, manus til reklamefilm, promofilm, radioreklame, opplæring- og informasjonsfilm, tekst til sosiale medier, nettsider m.m.
Vi spisser budskap, gjør språkvask og oversetter.

1

Formål
Målgruppe
Budskap
Tidsplan

2

Ideskisse
Tilbud

3

Synopsis
Manus
Referanser
Moodboard

4

Storyboard
Animatic

5

Voiceover
Animasjon
Produksjon

6

Korrektur
Godkjenning
Grading

7

Lyddesign
Ferdigstilling